You said?


Jag har blivit uppväxt och upplärd att alla människor har lika värde, klatschigt? Ja kanske det, men jag har alltid sett det så.
Missbrukare, alkolister, bedragare och lögnare, dem är fortfarande individer. Jag nedvärderar ingen, förutfattar någon eller dömer en människa. Jag anser mig aldrig bättre än någon, aldrig. Nu säger jag inte att jag är en bra människa, att jag har rent sinne och misstycker någon. Men för att tycka illa om en person så måste man ha en anledning och inte bara säga "han/hon är knäpp" o då aldrig pratat med människan. Man är aldrig bättre än en person bara för att man kan baka en jäkla kaka, göra fler saker på mindre tid eller supa sig redlösare än alla andra. Det är inte att vara bättre än någon.

Så ja. Alla har lika värde och jag står för det jag säger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0